Ketakutan Di Dalam Dunia Perniagaan

1 Dec

Ketakutan bersifat peribadi. Hal ini mempengaruhi orang dalam cara yang berbeza dan pada waktu yang tak terduga. Ada yang takut memulakan perniagaan tanpa berfikir panjang. Anda sendiri tahu ketakutan anda. Cara membuang ketakutan itu adalah.

1. Cari kekuatan unik anda. Melihat ke dalam diri sendiri, dan mengambil persediaan dari apa yang unik tentang anda dan perniagaan anda. Itu asas anda akan membangun, dan akan memberikan hasil yang tak terduga.

Nina Yang, pengasas 32 tahun dari Double Edge Entertainment di Sherman Oaks, California, telah mimpi: untuk mencipta gaya baru filem dengan persimpangan budaya Asia dan Amerika dan genre. Dia tahu cara melihat peluang dan apa yang diperlukan untuk membuat mereka nyata. Tapi sebelum memulakan perniagaan, dia takut persaingan. Dia mulai menghilangkan perasaan takut ketakutan itu dengan menciptakan sebuah pasukan yang boleh memboleh memberi nya sokongan dan berkongsi idea. Dia sekarang mempunyai pejabat pengeluaran sendiri dan kakitangan, pelanggan di China dan Amerika Syarikat dengan jualan sebanyak $ 2 juta.


2. Tegaskan kembali kemampuan anda dan kuatkan keyakinan anda pada diri anda sendiri. Kita perlu untuk melihat keyakinan tercermin dalam sesuatu yang nyata. Daptkan maklum balas daripada orang-orang yang anda percaya boleh membantu anda menukar rasa takut menjadi tenaga untuk bergerak maju di dalam rancangan perniagaannya.Dia tahu dia boleh menawarkan khidmat pelanggan yang unik dan menghasilkan wang. Apabila memulakan perniagaan dengan sahabatnya, dia merasakan menjalankan perniagaan adalah lebih menakutkan dari hanya menulis mengenainya. Anak dan isteri adalah dibawah tanggunggannya. Memikirkan ‘kalau itu dan ini terjadi ‘menjadikan pemikirannya terencat untuk bergerak. Beliau membuang perasaan takut itu dengan berkongsi fikiran dan rancangan dengan orang-orang yang mengenalinya dengan baik. Ia menukar ketakutan kepada suatu yang mengerakkannya lebih cergas ke hadapan. Hari ini, Myer dan Mazur mempunyai jualan lebih dari $ 16 juta, dan mereka masih terus berkembang. Myer berkata, “Apabila anda mendorong diri sendiri mengatasi ketakutan untuk memulakan perniagaan, ia tidak akan takut memulakannya lagi, ia tidak akan datang lagi”

3. Bicara positif dan meminta bantuan. Semua ketakutan walaupun kecil akan bertukar menjadi besar apabila kita sendiri menghadapinya. Belajarlah untuk menterjemahkan rasa takut anda ke tujuan tertentu, dan kemudian meminta orang lain untuk mendapatkan bantuan yang sedia bagi anda. Jangan selalu berkata “Saya tidak yakin pelanggan akan datang,” , tukar dan katalah “Aku tahu ada pelanggan untuk produk saya Bagaimana cara menarik mereka?.” Kenyataan mudah ini membolehkan anda mendapat sokongan dan memberi anda peluang untuk menawarkan penyelesaiandan bukan bersimpati dengan ketakutan anda. ” Suatu yang amat menakjubkan dimana ramai sebenarnya ingin membantu anda ketika mereka tahu anda memerlukan bantuan. Perlu ada keberanian untuk bertanya,” kata David Cardona, 39, seorang pereka fashion top di Los Angeles. “Orang – orang itu masih ingat ketika mereka dalam situasi anda, dan pintu-pintu terbuka luas”

Missy MASTEL, presiden 32 tahun Massa-Tel Communications Inc, sebuah telekomunikasi-audit syarikat perkhidmatan di San Francisco, takut menggaji pekerja pertama .Dia cemas tentang cukai-nya, insurans dan kewajipan risiko. Dia juga bimbang apakah cukup untuk menggaji orang yang tepat. Dia menukar ketakutan belia kepada tindakan. Untuk MASTEL, langkah-langkah kecil mengarah ke tindakan besar. Dia menyewa kontraktor bebas dan perunding yang telah memiliki kepakaran. Mereka mengembangkan sumber dalaman dan proses yang dia perlukan. Kemudian dia mampu menggaji pekerjanya berdasarkan pengetahuan yang lebih mendalam tentang perniagaan. Penjualanan perniagaannya kini mencapai $ 1.5 juta, “aku membuang rasa takut ku dengan melakukan tugasnya dan dengan itu memaksa ku untuk belajar dan tumbuh.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: